Conference Agenda

Overview and details of the sessions of this conference. Please select a date or room to show only sessions at that day or location. Please select a single session for detailed view (with abstracts and downloads if available).

 
Session Overview
Session
D 11: Berufsbilder Marktforschung 2020 - Sozialforscher, Marketingberater oder Big-Data-Analyst?
Time:
Friday, 20/Mar/2015:
15:15 - 16:15

Session Chair: Matthias Fank, Cologne University of Applied Sciences
Location: Room 158
Fachhochschule Köln/ Cologne University of Applied Sciences
Claudiusstr. 1, 50678 Cologne

Redner:

  • Marco Ottawa (Marktforschung Telekom Deutschland)
  • Tilman Rotberg (Global Lead Technology; Technology Key Account Manager Group, GfK)
  • Henner Förstel (Geschäftsführer Manufacts)
  • Patrizia Trolese (Inhaberin pt profession)


Session Abstract

Die Marktforschungsbranche unterliegt seit jeher einem stetigen Wandel. Kaum etwas jedoch hat die Profession so nachhaltig verändert wie die Digitalisierung mit all ihren Konsequenzen. Was bedeutet das für den Beruf des Marktforschers? Sind der Sozialforscher und der Statistiker passé? Braucht es  künftig ausschließlich Social-Media-Experten, Programmierer und Sales-Manager? Nachfolgende Branchen-Kenner stellen hierzu Ihre Thesen zur Diskussion.


No contributions were assigned to this session.


 
Contact and Legal Notice · Contact Address:
Conference: GOR 15
Conference Software - ConfTool Pro 2.6.76
© 2001 - 2014 by H. Weinreich, Hamburg, Germany